چگونه از شبکه های اجتماعی برای تقویت سئو سایت خود استفاده کنیم؟

چگونه از شبکه های اجتماعی برای تقویت سئو سایت خود استفاده کنیم؟

آیا رسانه های اجتماعی بر سئوی شما تأثیر می گذارد؟ پاسخ به این سوال سخت است. و صادقانه بگویم، هیچ کس واقعاً نمی داند.

اگرچه گوگل به طور خاص اعلام کرده است که رسانه های اجتماعی یک عامل رتبه بندی مستقیم نیستند ، در واقع مطالعات متعددی وجود دارد که نشان می دهد به نوعی بر رتبه جستجو تأثیر می گذارد. در سال 2018، Hootsuite این را آزمایش کرد و رتبه جستجوی مقالات را با و بدون تبلیغات اجتماعی مقایسه کرد. محتوای دارای اشتراک‌های اجتماعی برتر به طور متوسط ​​۲۲ درصد افزایش یافت. تحقیقات بیشتر از Congitive SEO این موضوع را تایید می کند.

در پایان، یک همبستگی قوی بین رتبه و فعالیت اجتماعی وجود دارد. اما از آنجایی که اثرات غیر مستقیم هستند، اندازه گیری آن دشوار است. داشتن درک درستی از اینکه چگونه و چرا رسانه های اجتماعی بر رتبه تاثیر می گذارند می تواند به شما در بهینه سازی استراتژی خود کمک کند.

5 راه برای استفاده از رسانه های اجتماعی برای افزایش سئو


در این پست، نگاهی خواهیم داشت به اینکه چگونه می توانید از رسانه های اجتماعی برای تقویت سئوی خود استفاده کنید و چرا این نکات کاربردی رسانه های اجتماعی واقعاً بر رتبه جستجوی شما تأثیر می گذارد.

1. محتوای مرتبط را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

هنگام مدیریت یک حساب رسانه اجتماعی می توان به راحتی وارد خودکار خلبان شد. اما کلید یک استراتژی اجتماعی موثر و استفاده از رسانه های اجتماعی برای تقویت سئو، به اشتراک گذاری نوع مناسب محتوا است. اطلاعات مفید و مرتبط این قدرت را دارد که به طور غیرمستقیم بر نحوه رتبه بندی صفحات وب سایت شما تأثیر بگذارد.

در اینجا دلیل آن وجود دارد:

ایجاد ترافیک - واضح ترین دلیل این است که ترافیک ایجاد می کند. هر چه افراد بیشتری از سایت شما بازدید کنند و با محتوای سایت شما درگیر شوند، احتمال بیشتری وجود دارد که موتورهای جستجو به صفحات شما کمک کنند. این یک اثر غیر مستقیم است، اما همانطور که در مطالعات بالا دیدیم، هنوز وجود دارد.
بک لینک ها را افزایش می دهد - هرچه بیشتر محتوای مناسب را در رسانه های اجتماعی ارسال کنید، احتمال بیشتری وجود دارد که توسط سایر سایت های معتبر انتخاب شود. بک لینک یکی از موثرترین راه ها برای افزایش سئو است.
بنابراین منظور ما از مرتبط چه نوع محتوایی است؟ هر صنعتی متفاوت است، اما قطعاً روندهایی وجود دارد که می توانیم از آنها بیاموزیم. به این نمودار از Sprout Social نگاهی بیندازید ، که اقداماتی را نشان می دهد که باعث می شود افراد یک برند را در رسانه های اجتماعی دنبال نکنند. رتبه در دو نقطه اول؟ ارسال تبلیغات بیش از حد یا اطلاعات نامربوط.

محتوای مرتبط و مفید تفاوت ایجاد می کند. در اینجا یک مثال از یکی از مشتریان ما است. رزونانس، یک شرکت مشاوره جهانی، یک پیشنهاد منحصر به فرد پر از اطلاعات مفید برای شخصیت های خود به اشتراک می گذارد. به همین دلیل، پست آنها باعث ایجاد تعامل و در مقابل ترافیک به سایت آنها می شود.

فقط برای علامت زدن یک جعبه در رسانه های اجتماعی پست ارسال نکنید. در مورد آنچه که شخص مورد نظر شما می خواهد بداند، یاد بگیرد یا بخواند، سخت فکر کنید. اطلاعات آموزنده و مرتبط با صنعت شما به همین دلیل است که مخاطبان شما در ابتدا شما را در رسانه های اجتماعی دنبال می کنند. از پست های متمرکز بر شرکت و بیش از حد هرزنامه دوری کنید.

2. اشتراک گذاری محتوا را آسان کنید

ویجت های اشتراک گذاری اجتماعی

اگر اشتراک گذاری محتوا آسان باشد، کاربران بیشتری آن را به اشتراک خواهند گذاشت. به نظر بیخودی می رسد، اینطور نیست؟ اما این یک فکر بعدی برای بسیاری از مشاغل و یک استراتژی کلیدی است که در بسیاری از استراتژی های اجتماعی وجود ندارد.

به یاد داشته باشید، هرچه با محتوای رسانه های اجتماعی خود به افراد بیشتری دسترسی پیدا کنید، آگاهی از برند بیشتری ایجاد می کنید، افراد بیشتری شروع به جستجو برای سایت شما می کنند و به طور غیرمستقیم بر رتبه جستجو تأثیر می گذارید.

بنابراین چگونه می توانید محتوای خود را برای اشتراک گذاری آسان تر کنید؟ مطمئن شوید که دکمه‌های اشتراک‌گذاری اجتماعی و فراخوان‌های متقاعدکننده را در وب‌سایت خود، پیام‌های بازاریابی ایمیلی، وثیقه فروش و هر نوع محتوای دیگری درج کرده‌اید. HubSpot فهرستی از 8 بهترین ابزارک دکمه اشتراک گذاری اجتماعی رایگان برای استفاده در سال 2021 دارد.

و اهمیت این را فراموش نکنید که محتوای خود را به اندازه کافی جذاب برای اشتراک گذاری کنید. وقتی پست‌های اجتماعی شما با بینش‌های تازه، اطلاعات جذاب و تحقیقات منحصربه‌فرد مرتبط با صنعت شما بارگیری می‌شوند، احتمالاً افراد بیشتری محتوای شما را به اشتراک می‌گذارند. و در ازای آن، افزایش احتمالی سئوی خود را دریافت خواهید کرد.

3. صفحات رسانه های اجتماعی را به روز نگه دارید

آیا تا به حال متوجه شده اید که نمایه های رسانه های اجتماعی در نتایج جستجوی گوگل ظاهر می شوند؟ به خصوص هنگام جستجوی کلمات کلیدی مارک دار . ناگفته نماند، این روزها، رسانه های اجتماعی در واقع به خودی خود به عنوان یک موتور جستجو عمل می کنند.

هنگام تحقیق در مورد یک شرکت و خدمات آن، بسیاری از افراد صفحات اجتماعی آنها را جستجو می کنند. صفحات اجتماعی شخصی تر از صفحات وب هستند و می توانند بینش واقعی تری در مورد اینکه یک شرکت و شخصیت آن است ارائه دهند. در عین حال، اگر صفحات اجتماعی خود را به روز و مرتبط نگه ندارید، این یک پرچم قرمز برای کاربران است.

آخرین باری که پروفایل اجتماعی خود را جستجو کردید چه زمانی بود؟ آیا صفحات هرزنامه و تکراری در هر یک از پلتفرم های اجتماعی وجود دارد؟ مهم است که اطمینان حاصل کنید که شناسایی صفحه رسمی شرکت شما در هر پلت فرم اجتماعی که استفاده می کنید برای کاربران بسیار آسان است.

این ممکن است به معنای حذف هر گونه حساب های تکراری یا ادغام حساب ها از چندین بخش باشد. با به روز نگه داشتن تمام صفحات خود و تمرکز بر برند، تجربه ای جذاب، سرگرم کننده و شخصی برای دنبال کنندگان خود به علاوه هرکسی که صفحه شرکت شما را از طریق Google پیدا می کند، ایجاد می کنید. تجربه مثبت بیشتر منجر به تعامل بیشتر می شود که یک سیگنال رتبه بندی مثبت برای موتورهای جستجو است.

4. با اینفلوئنسرها در صنعت خود شریک شوید

مشارکت با اینفلوئنسرها می تواند به ایجاد آگاهی از برند در رسانه های اجتماعی کمک کند، ترافیک بیشتری را به وب سایت شما هدایت کند و بنابراین به طور غیرمستقیم به رتبه جستجو کمک کند. همچنین راهی برای ایجاد پروفایل بک لینک شماست.

پس اینفلوئنسرها را از کجا پیدا می کنید؟ و چگونه می دانید که آنها برای صنعت شما مناسب هستند؟ در اینجا چند نکته برای کمک وجود دارد:

از هشتگ استفاده کنید - وقتی در رسانه های اجتماعی پست می گذارید همیشه از هشتگ های مرتبط استفاده کنید. این یکی از راه هایی است که تأثیرگذاران می توانند شما را پیدا کنند. همچنین می توانید هشتگ های مرتبط با شرکت، محصول یا بازار خود را جستجو کنید. به پست های برتر مورد توجه برای آن هشتگ های خاص توجه کنید و به کاربرانی که در پشت پست هستند دسترسی داشته باشید.
دنبال کنندگان خود را جستجو کنید - ممکن است در حال حاضر اینفلوئنسرهایی داشته باشید که برند شما را حتی بدون اطلاع از آن دنبال می کنند. دنبال کنندگان فعلی خود را جستجو کنید و کاربرانی که فالوورهای زیادی دارند را یادداشت کنید. کسانی که قبلاً برند شما را می شناسند و دوست دارند، اغلب بهترین نوع تأثیرگذار هستند.
نظرها یا نظرات خود را بخواهید - از وفادارترین مشتریان خود بخواهید که یک بررسی یا گواهی از صفحات اجتماعی خود ارسال کنند. این یک راه عالی برای ایجاد اصالت در مورد نام تجاری خود و در عین حال بهره برداری از مزایای محتوای تولید شده توسط کاربر است .

 

از دیگر مطالب آموزش سئو شیک رنک جهت افزایش آگاهی خود استفاده نمایید:

   ربات تکست یا robots.txt چیست و چگونه بسازیم؟

فایل robots.txt یک فایل متنی است که تعیین میکند کدام بخش هایی از یک دامنه می تواند باشد خزید توسط...

   رپورتاژ آگهی چیست و نقش آن در سئو همراه نکاتی که باید در مورد آن بدانید

رپورتاژ آگهی به هر شکلی از محتوا گفته می شود که در ازای پرداخت هزینه منتشر می شود. اما نحوه...

   سایت خود را برای Google RankBrain بهینه کنید

Google RankBrain الگوریتم یادگیری ماشین گوگل است.این الگوریتم جدید ML به گوگل اجازه می دهد تا...

   فاکتورهای رتبه بندی گوگل لیست کامل 206 فاکتور اصلی (2022)

شاید قبلاً بدانید که گوگل از بیش از 200 عامل رتبه بندی در الگوریتم خود استفاده می کند…اما آنها...

   لینک UTM چیست و چه کاربردی در سئو سایت دارد؟

پارامتر UTM چیست؟UTM مخفف Urchin Traffic Monitor است ، این پارامترها به شما امکان می دهد تعامل...



5. از تصاویر بهینه و با کیفیت بالا استفاده کنید

وقتی در مورد سئو صحبت می کنیم، همیشه با کلمات کلیدی و محتوای نوشته شده درگیر می شویم. اما تصاویر اغلب به همان اندازه مهم هستند. در مورد شبکه های اجتماعی هم همینطور است. اگر نتوانید به درستی تصاویر خود را برای رسانه های اجتماعی و سئو بهینه کنید، فرصت های رتبه بندی را از دست خواهید داد و درگیری با پست های اجتماعی خود را کاهش خواهید داد.

چگونه یک تصویر را برای سئو بهینه می کنید؟ در اینجا یک چک لیست سریع وجود دارد:

نام فایل خود را حتی در هنگام پست در رسانه های اجتماعی بهینه کنید. از کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید و آنها را با خط تیره جدا کنید. این اشتباه را نکنید که نام تصویر را نادیده بگیرید و آن را به عنوان پیش فرض خود بگذارید.
فرمت تصویر مناسب را انتخاب کنید. فایل‌های WebP را انتخاب کنید، که نشان داده‌اند می‌توانند باعث کاهش ۸۵.۸۷ درصدی اندازه تصویر در مقایسه با جایگزین‌های JPG و PNG شوند. سرعت برای عوامل سئو و تعامل با رسانه های اجتماعی مهم است.

از زیرنویس های جذاب با کلمات کلیدی استفاده کنید.
اطمینان حاصل کنید که در صورت امکان از متن جایگزین و متن عنوان استفاده می کنید و همیشه مطمئن شوید که کلمات کلیدی را در این توضیحات قرار دهید.
هنگام ارسال پست در رسانه های اجتماعی، همیشه تصاویر با کیفیت بالا را انتخاب کنید که جذاب و فریبنده باشند.

با یک استراتژی هوشمند رسانه های اجتماعی سئو را تقویت کنید
اگرچه رسانه های اجتماعی ممکن است تأثیر مستقیمی بر سئو نداشته باشند، اما واضح است که نوعی تأثیر دارد. داشتن یک استراتژی هوشمند رسانه های اجتماعی و برداشتن گام هایی برای بهینه سازی پست های شما مطمئناً می تواند آگاهی از برند، معیارهای تعامل و در نتیجه رتبه صفحه در موتورهای جستجو را بهبود بخشد.

از آنجایی که تأثیر بسیار غیرمستقیم است، مهم است که آنچه را که انجام می‌دهید آزمایش کنید و از این دانش برای ارائه بینشی در مورد اینکه چه چیزی کار می‌کند و چه چیزی مفید نیست استفاده کنید. از این بینش ها برای ایجاد یک استراتژی رسانه اجتماعی هوشمند استفاده کنید که آگاهی کلی از برند و حضور آنلاین شما را افزایش می دهد و سپس تأثیر آن را بر رتبه جستجوی شما اندازه گیری می کند. شما شروع به کشف راه‌های جدیدی برای استفاده از رسانه‌های اجتماعی و بهینه‌سازی سئو برای افزایش ترافیک و تبدیل سرنخ‌های بیشتر خواهید کرد.

1400/01/09

  • 1568 istifadəçi bunu faydalı hesab edir
Bu cavab sizə kömək etdi?

Uyğun məqalələr

آیا RankBrain نحوه انجام سئو را تغییر می دهد؟

بسته به پیچیدگی و مدرن بودن مهارت های SEO شخصی شما ، رنک برین ممکن است نشان دهنده یک تغییر جزئی...

ادامه - فاکتورهای رتبه بندی گوگل لیست کامل 206 فاکتور اصلی (2023)

در مقاله قبلی زیر 155 فاکتور مهم گوگل را برایتان گردآوری کردیم فاکتورهای رتبه بندی گوگل لیست...

نقشه برداری کلمات کلیدی و چگونه آن را انجام دهیم؟

بازاریابی اینترنتی اخیراً آنقدر تکامل یافته است که کل فرآیند کار را تغییر داده است. مشاور...

لینک UTM چیست و چه کاربردی در سئو سایت دارد؟

پارامتر UTM چیست؟UTM مخفف Urchin Traffic Monitor است ، این پارامترها به شما امکان می دهد تعامل...

15 مزیت برای افزایش ورودی و بازدید گوگل با خرید کلیک گوگل

اگر می خواهید به خرید کلیک گوگل بپردازید بهتر است پیرامون آن از اطلاعات هر چند مختصر اما جامعی...